Regulamin

Ładuję...

Poniżej znajdziesz nasze zasady i warunki, długi tekst zawierający wiele terminów prawnych. Jako konsument masz wiele praw (ale także pewne obowiązki), które musimy wymienić. Niestety nie udało nam się tego znacznie uprościć. Nasze zasady i warunki są zgodne z europejskimi przepisami dotyczącymi ochrony konsumenta i nie ukryliśmy w nich żadnych szczegółów. Szczegółowe postanowienia dotyczące Snowcountry można znaleźć w artykułach 18 i 19. Najważniejsze punkty tej umowy zostały również podsumowane w artykułach na naszej stronie z informacjami dotyczącymi obsługi klienta.

----
Należy pamiętać, że jest to jedynie tłumaczenie pomocnicze, niniejsza wersja nie jest nadrzędna w stosunku do wersji oryginalnej w języku niderlandzkim.
---

Ogólne zasady i warunki – Snowcountry B.V.

Spis:

Artykuł 1 - Definicje

Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy

Artykuł 3 - Zakres obowiązywania

Artykuł 4 - Oferta

Artykuł 5 - Umowa

Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy

Artykuł 7 – Obowiązki konsumenta w okresie do namysłu

Artykuł 8 – Konsumenci korzystający z prawa odstąpienia od umowy oraz związane z tym koszty

Artykuł 9 – Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy

Artykuł 10 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

Artykuł 11 - Cena

Artykuł 12 - Wykonanie umowy i dodatkowa gwarancja

Artykuł 13 - Dostawa i realizacja

Artykuł 14 - Transakcje o przedłużonym czasie trwania: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie

Artykuł 15 - Płatność

Artykuł 16 - Procedura reklamacyjna

Artykuł 17 - Spory

Artykuł 18 - Dodatkowe lub inne postanowienia

Artykuł 19 - Odpowiedzialność

Załącznik I – Wzór formularza odstąpienia od umowy

 

Artykuł 1 - Definicje

W niniejszych zasadach i warunkach stosuje się następujące definicje:

  1. Umowa dodatkowa: umowa, na podstawie której konsument otrzymuje produkty, treści cyfrowe i (lub) usługi w związku z umową zawieraną na odległość, a przedsiębiorca lub osoba trzecia dostarcza te produkty, treści cyfrowe i (lub) usługi na podstawie umowy między niniejszą osobą trzecią a przedsiębiorcą;
  2. Okres do namysłu: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;
  3. Konsument: osoba fizyczna, której działania nie są związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, zawodowej ani biznesowej;
  4. Dzień: dzień kalendarzowy;
  5. Treści cyfrowe: dane generowane i dostarczane w formie cyfrowej;
  6. Transakcja o przedłużonym czasie trwania: umowa zawierana na odległość dotycząca kilku produktów i (lub) usług, w ramach której obowiązek dostawy i (lub) zakupu jest rozłożony na pewien okres;
  7. Trwały nośnik: dowolne narzędzie – w tym wiadomości e-mail, umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób pozwalający na ich wykorzystanie w przyszłości, lub wgląd w okresie zgodnym z celem, do którego informacje są przeznaczone, oraz ułatwiający niezmienione powielanie przechowywanych informacji;
  8. Prawo odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w trakcie okresu do namysłu;
  9. Przedsiębiorca: Snowcountry B.V. osoba prawna, która oferuje konsumentom produkty, (dostęp do) treści cyfrowych i (lub) usług na odległość;
  10. Umowa na odległość: umowa zawarta między przedsiębiorcą a konsumentem w ramach systemu stworzonego do celów sprzedaży na odległość produktów, treści cyfrowych i (lub) usług, w ramach którego wykorzystuje się jedną lub kilka metod komunikacji zdalnej do momentu zawarcia umowy;
  11. Wzór formularza odstąpienia od umowy: europejski wzór formularza odstąpienia od umowy, który znajduje się w Załączniku I do niniejszych zasad i warunków. Przedsiębiorca nie ma obowiązku udostępniania Załącznika I w przypadku, gdy konsument nie ma prawa odstąpić od umowy w związku ze złożonym przez siebie zamówieniem;
  12. Metoda komunikacji zdalnej: oznacza środki wykorzystywane do porozumiewania się w sprawie oferty złożonej przez przedsiębiorcę i zawarcia umowy bez konieczności jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu.

 

Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy

Firma Snowcountry B.V. działająca pod nazwami Snowcountry, snowcountry.nl, snowcountry.eu, snowcountry.de, snowcountry.fr, snowcountry.dk, snowcountry.it, snowcountry.se, snowcountry.fi, snowcountry.es, trailcountry.nl, wandelschoenen-store.nl, snowboot-shop.nl, snowboot-shop.co.uk;

Adres:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Holandia

Numer telefonu: +31 85 7500162. Dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach 09:00 - 22:00
Adres e-mail: helpdesk@snowcountry.pl
Numer rejestracji w Izbie Handlowej: 69102570
Numer identyfikacji VAT: NL857735019B01

 

Artykuł 3 - Zakres obowiązywania

  1. Niniejsze ogólne zasady i warunki mają zastosowanie do każdej oferty złożonej przez przedsiębiorcę oraz do każdej umowy na odległość zawartej pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
  2. Przed zawarciem umowy na odległość treść niniejszych ogólnych zasad i warunków zostanie udostępniona konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe, przed zawarciem umowy na odległość przedsiębiorca wskaże, w jaki sposób można zapoznać się z ogólnymi zasadami i warunkami w siedzibie przedsiębiorcy i że zostaną one możliwie jak najszybciej przesłane konsumentowi bezpłatnie na żądanie.
  3. W przypadku zawarcia umowy na odległość drogą elektroniczną, w drodze odstępstwa od poprzedniego paragrafu i przed zawarciem umowy na odległość, treść niniejszych ogólnych zasad i warunków zostanie udostępniona konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby można je było łatwo przechowywać na trwałym nośniku danych. Jeśli nie jest to możliwe, to przed zawarciem umowy na odległość przedsiębiorca poinformuje o możliwości zapoznania się z treścią ogólnych zasad i warunków drogą elektroniczną oraz wyśle je bezpłatnie konsumentowi na jego żądanie drogą elektroniczną lub innym sposobem.
  4. W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych zasad i warunków mają zastosowanie szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, to w sposób analogiczny zastosowanie mają drugi i trzeci paragraf niniejszego artykułu, a w przypadku sprzecznych warunków konsument może zawsze powołać się na obowiązujący przepis, który jest dla niego najkorzystniejszy.
  5. Jeżeli konsument w swoim zamówieniu, potwierdzeniu lub komunikacji zawrze postanowienia albo warunki odbiegające od ogólnych zasad i warunków lub nieujęte w nich, są one wiążące dla przedsiębiorcy wyłącznie wtedy, gdy zostały wyraźnie zaakceptowane przez przedsiębiorcę na piśmie.

 

Artykuł 4 - Oferta

  1. Jeżeli oferta jest dostępna przez ograniczony czas lub podlega jakimkolwiek warunkom, niniejsza informacja zawierana jest w treści oferty.
  2. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów, treści cyfrowych i (lub) usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi dokonanie prawidłowej oceny oferty Jeśli przedsiębiorca wykorzystuje ilustracje, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i (lub) usług. Ze względu na cyfrowe powielanie zdjęć i filmów zamieszczonych na stronie internetowej i w broszurach, a także ustawienia kolorów ekranu konsumenta, nie można zagwarantować 100% dokładności kolorów zdjęć zamieszczonych w sklepie internetowym.
  3. Przedsiębiorca nie jest związany oczywistymi błędami lub pomyłkami w ofercie.
  4. Każda oferta zawiera informacje, które w jasny sposób opisują prawa i obowiązki konsumenta wynikające z jej zaakceptowania.

 

Artykuł 5 - Umowa

  1. Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień wyszczególnionych w paragrafie 4, z chwilą przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych w niej warunków.
  2. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie przyjęcia oferty drogą elektroniczną. Konsument może wypowiedzieć umowę do momentu potwierdzenia akceptacji oferty przez przedsiębiorcę.
  3. W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną przedsiębiorca zastosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłania danych oraz zapewni bezpieczne środowisko sieciowe. Jeżeli konsument ma możliwość płatności drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
  4. Przedsiębiorca może uzyskać informacje – zgodnie z obowiązującym prawem – o zdolności konsumenta do wypełnienia zobowiązań płatniczych, a także o faktach i czynnikach istotnych dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie niniejszych dochodzeń przedsiębiorca ma uzasadniony powód, aby odmówić zawarcia umowy, ma on prawo do odrzucenia zamówienia albo wniosku, lub też do nałożenia szczególnych warunków związanych z jego realizacją.
  5. Najpóźniej w momencie dostarczenia produktu, usługi lub treści cyfrowych przedsiębiorca prześle konsumentowi następujące informacje, w formie pisemnej lub w taki sposób, który umożliwia konsumentowi przechowywanie ich na dostępnym, trwałym nośniku danych:
    a. adres biura przedsiębiorcy, na który konsument może wysyłać reklamacje;
    b. warunki, na jakich konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy oraz sposób, w jaki może to zrobić, lub jednoznaczne oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odstąpienia od umowy;
    c. informacje dotyczące gwarancji oraz dostępnej obsługi posprzedażowej;
    d. cenę zawierającą wszystkie podatki, którymi objęty jest produkt, usługa lub treść cyfrowa, koszt dostawy, o ile ma zastosowanie, oraz metodę płatności, dostawy lub realizacji umowy na odległość;
    e. warunki rozwiązania umowy, jeżeli czas trwania umowy przekracza jeden rok lub jest to umowa na czas nieokreślony;
    f. jeżeli konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, formularz odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku transakcji o przedłużonym czasie trwania postanowienia powyższego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do pierwszej dostawy.

 

Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy

W momencie dostawy produktów

  1. Po zakupie produktów konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w okresie 15 dni. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o powód odstąpienia od umowy, ale konsument nie jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na to pytanie.
  2. Okres wymieniony w paragrafie 1 rozpoczyna się w dniu następującym po dniu, w którym konsument albo wyznaczona przez niego strona trzecia, niebędącą przewoźnikiem, otrzymała produkt; lub
    a. jeśli konsument zamówił kilka produktów: w dniu otrzymania ostatniego produktu przez konsumenta lub wyznaczoną przez niego stronę trzecią. Przedsiębiorca może odmówić realizacji pojedynczego zamówienia na kilka produktów z różnym terminem dostawy, jeżeli przed rozpoczęciem procesu składania zamówienia wyraźnie poinformował o tym konsumenta.
    b. jeżeli dostawa produktu wymaga kilku dostaw lub dostaw częściowych: w dniu, w którym konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia otrzyma ostatnią dostawę albo część;
    c. w przypadku umów na stałe dostawy produktów w danym okresie: w dniu, w którym konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia otrzymała ostatni produkt.

W przypadku dostawy usług i treści cyfrowych, które nie są dostarczane na trwałym nośniku danych:

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy na dostawę treści cyfrowych nieznajdujących się na trwałym nośniku danych bez podania przyczyny w ciągu przynajmniej czternastu dni. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o powód odstąpienia od umowy, ale konsument nie jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na to pytanie.
  2. Okres wymieniony w paragrafie 3 rozpoczyna się w dniu następującym po dniu zawarcia umowy.

 

Artykuł 7 – Obowiązki konsumenta w okresie do namysłu

  1. W trakcie trwania okresu do namysłu konsument powinien ostrożnie obchodzić się z produktem i jego opakowaniem. Produkt może zostać rozpakowany jedynie w zakresie niezbędnym do oceny charakteru, właściwości i skuteczności produktu. Konsument może dotykać i sprawdzać produkt jedynie w takim samym zakresie, w jakim mógłby to robić w sklepie.
  2. Konsument ponosi odpowiedzialność wyłącznie za obniżenie wartości produktu wynikające z jego użytkowania wykraczającego poza czynności określone w paragrafie 1.
  3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za obniżenie wartości produktu, jeżeli przedsiębiorca przed zawarciem umowy nie przekazał mu wymaganych ustawą informacji na temat prawa do odstąpienia od umowy.

 

Artykuł 8 – Konsumenci korzystający z prawa odstąpienia od umowy oraz związane z tym koszty

  1. Konsument, który chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, powiadamia o tym przedsiębiorcę w trakcie trwania okresu do namysłu za pośrednictwem wzoru formularza odstąpienia od umowy lub w inny jednoznaczny sposób.
  2. Najszybciej jak to możliwe, jednak nie później niż 15 dni od dnia zgłoszenia, o którym mowa jest w paragrafie 1, konsument dokonuje zwrotu produktu lub przekazuje go (przedstawicielowi) przedsiębiorcy. Nie jest to konieczne w przypadku, gdy przedsiębiorca zaoferował samodzielny odbiór produktu. Uznaje się, że termin został zachowany, jeżeli konsument zwrócił produkt przed upływem okresu do namysłu.
  3. Konsument zwraca produkt wraz ze wszystkimi akcesoriami oraz jeżeli jest to możliwe, w jego pierwotnym stanie i w oryginalnym opakowaniu, a także zgodnie z wyraźnymi instrukcjami przekazanymi przez przedsiębiorcę.
  4. Odpowiedzialność i ciężar dowodu w kwestii poprawnego i terminowego wykonania prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na konsumencie.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, chyba że mieszka w jednym z krajów wskazanych przez przedsiębiorcę, w którym możliwy jest bezpłatny zwrot. W takim przypadku konsument może poprosić o bezpłatną etykietę zwrotną.
  6. Jeżeli konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy po uprzednim wyraźnym zażądaniu, aby usługa została wykonana w ograniczonej objętości lub w określonej ilości w okresie odstąpienia od umowy, jest on zobowiązany zapłacić przedsiębiorcy kwotę pieniężną odpowiadającą tej części umowy, którą przedsiębiorca wykonał do chwili odstąpienia od umowy, proporcjonalnie do wykonania umowy w całości.
  7. Konsument nie ponosi kosztów za dostarczenie całości lub części treści cyfrowych, które nie zostały dostarczone na trwałym nośniku, jeżeli:
    a. przed dostawą nie udzielił wyraźnej zgody na rozpoczęcie wykonywania umowy przed końcem okresu do namysłu;
    b. nie potwierdził utraty prawa do odstąpienia od umowy w momencie udzielenia zgody; lub
    c. przedsiębiorca nie potwierdził otrzymania takiego oświadczenia od konsumenta.
  8. Jeżeli konsument korzysta ze swojego prawa do odstąpienia od umowy, wszystkie umowy dodatkowe zostają rozwiązane zgodnie z prawem.

 

Artykuł 9 – Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy

  1. Jeżeli przedsiębiorca umożliwia konsumentowi odstąpienie od umowy drogą elektroniczną, to w momencie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przedsiębiorca niezwłocznie wysyła konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
  2. W przypadku klientów z UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii lub Szwajcarii: przedsiębiorca niezwłocznie zwraca konsumentowi wszelkie płatności, w tym koszty wysyłki zwróconych produktów, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy przez konsumenta. Z wyjątkiem przypadków, gdy przedsiębiorca zaoferował, że samodzielnie odbierze produkt, może on opóźnić zwrot kosztów do momentu otrzymania produktu lub otrzymania od konsumenta dowodu, że ten dokonał jego zwrotu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
    Opłaty importowe i (lub) prowizje nie podlegają zwrotowi.
  3. W przypadku klientów spoza UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii lub Szwajcarii: przedsiębiorca niezwłocznie zwraca konsumentowi wszelkie płatności, z wyłączeniem kosztów wysyłki pobranych przez przedsiębiorcę za zwrócony produkt, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy przez konsumenta. Z wyjątkiem przypadków, gdy przedsiębiorca zaoferował, że samodzielnie odbierze produkt, może on opóźnić zwrot kosztów do momentu otrzymania produktu lub otrzymania od konsumenta dowodu, że ten dokonał jego zwrotu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
    Opłaty importowe i (lub) prowizje nie podlegają zwrotowi.
  4. W przypadku zwrotu kosztów przedsiębiorca skorzysta z tej samej metody płatności, jakiej użył konsument, chyba że konsument wyrazi zgodę na inną metodę. Zwrot kosztów nie wiąże się z dodatkowymi opłatami dla konsumenta.
  5. Jeśli konsument wybrał drogą metodę dostawy zamiast najtańszej standardowej dostawy, przedsiębiorca nie musi zwracać dodatkowych kosztów droższej metody.

 

Artykuł 10 - Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

Przedsiębiorca może wyłączyć prawo do odstąpienia od umowy w przypadku następujących produktów i usług:

  1. Produkty lub usługi, których ceny uzależnione są od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w trakcie trwania okresu do namysłu;
  2. Umowy zawarte w ramach aukcji publicznej. Aukcja publiczna to metoda sprzedaży, w ramach której przedsiębiorca oferuje produkty, treści cyfrowe i (lub) usługi na aukcji pod kierownictwem prowadzącego aukcję, w ramach której zwycięzca aukcji jest zobowiązany do zakupu produktów, treści cyfrowych i (lub) usług;
  3. Umowy o świadczenie usług, po zakończeniu realizacji usługi, ale wyłącznie wtedy, gdy:
    a. realizacja rozpoczęła się za wyraźną wcześniejszą zgodą konsumenta; oraz
    b. konsument oświadczył, że utracił prawo lub odstąpił od umowy z chwilą pełnego wypełnienia umowy przez przedsiębiorcę;
  4. Zorganizowane wyjazdy, wczasy i wycieczki, o których mowa w artykule 7:500 holenderskiego kodeksu cywilnego oraz umowach o transporcie pasażerów;
  5. Umowy o świadczenie usług polegające na udostępnieniu zakwaterowania, jeżeli w umowie określona została konkretna data lub czas realizacji, a także inne umowy niezwiązane z zakwaterowaniem, transportem towarów, usługami wypożyczania pojazdów lub cateringu;
  6. Umowy dotyczące zajęć rekreacyjnych, jeżeli w umowie określony został konkretny czas realizacji;
  7. Produkty wykonane zgodnie ze specyfikacjami konsumenta, wyprodukowane z elementów nieprefabrykowanych, które zostały wykonane na podstawie konkretnych wyborów lub decyzji konsumenta, albo które są wyraźnie przeznaczone dla konkretnej osoby. Obejmuje to narty z wiązaniami zamontowanymi zgodnie ze specyfikacją rozmiaru konsumenta, foki wspinaczkowe przycięte na wymiar zgodnie z instrukcjami konsumenta oraz narty z wkładkami nawierconymi na życzenie konsumenta;
  8. Produkty, które szybko ulegają zepsuciu lub mają ograniczony czas przydatności;
  9. Produkty zapieczętowane, które z powodów związanych z ochroną zdrowia lub higieną nie nadają się do zwrotu, a które zostały odpieczętowane po dostawie;
  10. Produkty, które ze względu na swój charakter zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi produktami;
  11. Napoje alkoholowe, których cena została ustalona podczas zawierania umowy, ale których dostawa może nastąpić po upływie 30 dni, a ich cena zależy od wahań rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
  12. Zapieczętowane nagrania audio/wideo oraz sprzęt komputerowy, którego pieczęć została zerwana po dostawie;
  13. Gazety i czasopisma, z wyjątkiem prenumerat;
  14. Dostawa treści cyfrowych nieznajdujących się na trwałym nośniku, ale wyłącznie wtedy, gdy:
    a. dostawa miała miejsce po udzieleniu przez konsumenta wyraźnej uprzedniej zgody, oraz
    b. konsument oświadczył, że jest to jednoznaczne z utratą prawa do odstąpienia od umowy.

 

Artykuł 11 - Cena

  1. W okresie ważności wskazanym w ofercie ceny oferowanych produktów i (lub) usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian stawek VAT.
  2. W przeciwieństwie do poprzedniego paragrafu przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi po odmiennych cenach w przypadku gdy podlegają one wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. Oferta musi informować o związku z wahaniami i faktem, że wszelkie wymienione ceny są cenami sugerowanymi.
  3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów lub postanowień ustawowych.
  4. Podwyższenie cen po upływie trzech miesięcy od zawarcia umowy dozwolone jest jedynie w przypadku, gdy zostało to zastrzeżone przez przedsiębiorcę oraz:
    a. wynika z przepisów lub postanowień ustawowych; lub
    b. konsument ma prawo do rozwiązania umowy w dniu, w którym zaczyna obowiązywać podwyżka ceny.
  5. Dla klientów z UE: ceny podane w ofertach produktów lub usług zawierają podatek VAT.
  6. Dla klientów spoza UE: ceny podane w ofertach produktów lub usług nie zawierają podatku VAT. W momencie dostawy przesyłki przez firmę kurierską może zostać naliczony podatek VAT i cła importowe.

 

Artykuł 12 - Wykonanie umowy i dodatkowa gwarancja

  1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i (lub) usługi są zgodne z umową, spełniają specyfikacje podane w ofercie, uzasadnione wymagania dotyczące niezawodności i (lub) funkcjonalności oraz przepisy i (lub) regulacje rządowe, które obowiązywały w momencie zawarcia umowy. Po uzgodnieniu przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do użytku innego niż normalne przeznaczenie.
  2. Dodatkowa gwarancja oferowana przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie może mieć wpływu na ustawowe prawa i roszczenia, których konsument może dochodzić względem przedsiębiorcy na podstawie umowy, jeżeli przedsiębiorca nie wywiązał się ze swojej części umowy.
  3. Jako gwarancję dodatkową rozumie się każde zobowiązanie przedsiębiorcy, jego dostawcy, importera albo producenta przyznające konsumentowi uprawnienia lub roszczenia wykraczające poza te przewidziane przez prawo, w przypadku niewykonania przez niego swojej części umowy.
  4. Jeżeli przedsiębiorca uzna reklamację za zasadną, odpowiednie produkty zostaną naprawione, wymienione lub zwrócona zostanie kwota należności po uzgodnieniu z konsumentem. Maksymalna kwota zwrotu równa jest cenie zapłaconej przez konsumenta za produkt.
  5. Gwarancja nie obowiązuje w następujących przypadkach:
    • jeśli wada lub zużycie są ewidentnym wynikiem zaniedbań w zakresie konserwacji albo jeśli zużycie można uznać za normalne;
    • jeżeli zmiany w produkcie zostały wprowadzone przez osoby trzecie;
    • jeżeli dokonano zmian w produkcie lub dokonano napraw bez zgody przedsiębiorcy;
    • w przypadku wad powstałych na skutek użytkowania produktu niezgodnie z przeznaczeniem lub niewłaściwego użytkowania (np. niezgodnego z dołączoną instrukcją użytkowania, czyszczenia, nieprawidłowej obsługi itp.);
    • szkody powstałe w wyniku umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa albo klęski żywiołowej (takiej jak uderzenie pioruna, awaria zasilania, szkody spowodowane wodą, klęski żywiołowe itp.);
    • jeżeli konsument nie zapewni przedsiębiorcy odpowiedniego miejsca, możliwości lub czasu na sprawdzenie i usunięcie wady;
    • jeżeli konsument nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań.

 

Artykuł 13 - Dostawa i realizacja

  1. Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań podczas przyjmowania i realizacji zamówień na produkty oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług.
  2. Wszystkie podane lub deklarowane terminy dostawy mają charakter orientacyjny i nie stanowią podstawy do żadnych praw ani odpowiedzialności.
  3. Za miejsce dostawy uważa się adres, który konsument podał przedsiębiorcy.
  4. Biorąc pod uwagę zapisy artykułu 4 niniejszych ogólnych zasad i warunków, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia sprawnie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono inny termin dostawy. W przypadku opóźnienia dostawy albo jeżeli dostawa jest niemożliwa do zrealizowania w całości lub częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej 30 dni od daty złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
  5. Po rozwiązaniu umowy zgodnie z zapisami powyższego paragrafu przedsiębiorca niezwłocznie zwraca konsumentowi zapłaconą kwotę.
  6. Odpowiedzialność za uszkodzenia i (lub) utratę produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostawy do konsumenta lub wyznaczonego przez niego wcześniej przedstawiciela, o ile strony nie ustaliły inaczej.
  7. Jeżeli zamówienie zostanie dostarczone uszkodzone, konsument jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym przedsiębiorcę. Konsument jest zobowiązany zawsze zgłosić szkodę w rozsądnym terminie po otrzymaniu produktu. Jeżeli konsument czeka dłużej niż 14 dni, nie może zgłosić reklamacji, a przedsiębiorca ani przewoźnik nie ponoszą odpowiedzialności. W każdym zgłoszonym przypadku przedsiębiorca rozpocznie dochodzenie z przewoźnikiem, które w wielu przypadkach zajmuje od 2 do 5 tygodni.

 

Artykuł 14 - Transakcje o przedłużonym czasie trwania: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie

Rozwiązanie

  1. Konsument ma prawo w dowolnej chwili rozwiązać umowę na czas nieokreślony dotyczącą regularnych dostaw produktów lub usług, zgodnie z ustalonymi zasadami dotyczącymi rozwiązania oraz z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
  2. Konsument ma prawo w dowolnej chwili rozwiązać umowę na czas określony dotyczącą regularnych dostaw produktów lub usług na koniec okresu jej obowiązywania, zgodnie z ustalonymi zasadami dotyczącymi rozwiązania oraz z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
  3. W odniesieniu do umów, o których mowa jest w dwóch pierwszych paragrafach, konsument może:
    - rozwiązać je w dowolnym momencie bez ograniczenia wypowiedzenia do określonego czasu lub okresu;
    - rozwiązać je w taki sam sposób, w jaki zostały zawarte;
    - rozwiązać je z zachowaniem takiego samego okresu wypowiedzenia, jaki jest przewidziany dla przedsiębiorcy.

Przedłużenie

  1. Umowa na czas określony dotycząca regularnych dostaw produktów lub usług, nie może zostać automatycznie przedłużona ani wznowiona na czas określony.
  2. W drodze odstępstwa od postanowień poprzedniego paragrafu umowa na czas określony dotycząca regularnego dostarczania dzienników, tygodników lub czasopism może zostać automatycznie przedłużona na czas określony nieprzekraczający trzech miesięcy, jeżeli konsument ma prawo rozwiązać tę przedłużoną umowę pod koniec okresu wypowiedzenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
  3. Umowa na czas określony dotycząca regularnych dostaw produktów lub usług może zostać automatycznie przedłużona na czas nieokreślony wyłącznie wtedy, gdy konsument ma prawo dowolnym momencie ją rozwiązać, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca, a w przypadku umowy dotyczącej dostarczania dzienników, tygodników lub czasopism regularnie, ale rzadziej niż raz w miesiącu, okresu nieprzekraczającego trzech miesięcy.
  4. Umowa na czas określony na regularne dostawy dzienników, tygodników lub czasopism w celach demonstracyjnych (prenumeraty próbne i demonstracyjne) nie zostanie przedłużona automatycznie i zostanie automatycznie rozwiązana po zakończeniu okresu próbnego.

Czas trwania

  1. Jeżeli umowa na czas określony przekracza jeden rok, po jego upływie konsument ma prawo w dowolnym momencie rozwiązać umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca, o ile przedwczesne rozwiązanie umowy nie byłoby niedopuszczalne.

 

Artykuł 15 - Płatność

  1. Jeśli umowa lub warunki dodatkowe nie przewidują innego terminu, konsument dokonuje płatności należnej kwoty w ciągu 14 dni od rozpoczęcia okresu do namysłu, a w przypadku braku okresu do namysłu w okresie 14 dni od daty zawarcia umowy. W przypadku umowy o świadczenie usługi niniejszy 14-dniowy termin rozpoczyna się w dniu po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
  2. Przy sprzedaży produktów konsumentom ogólne zasady i warunki nie mogą nigdy przewidywać płatności z góry przekraczającej 50%. Jeżeli zastrzeżono płatność z góry, konsument nie może powoływać się na żadne prawa związane z wykonaniem zamówienia lub usług, dopóki nie dokona zastrzeżonej płatności z góry.
  3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie poinformować przedsiębiorcę o wszelkich błędach w przekazanych danych dotyczących płatności.
  4. Jeżeli konsument nie wywiąże się z obowiazku(-ów) płatności w odpowiednim czasie, przedsiębiorca informuje konsumenta o zaległej płatności, następnie konsument ma 14 dni na wywiązanie się ze swojego obowiązku zapłaty; jeśli płatność nie zostanie dokonana w tym 14-dniowym terminie, od należnej kwoty zostaną naliczone odsetki ustawowe, a przedsiębiorca ma prawo naliczenia uzasadnionych kosztów pozasądowych windykacji, które poniósł. Niniejsze koszty odzyskiwania należności wynoszą maksymalnie: 15% należności w przypadku kwot do 2500 EUR; 10% należności w przypadku kolejnych 2500 EUR; oraz 5% w przypadku kolejnych 5000 EUR, a minimalna wysokość kwoty to 40 EUR. Przedsiębiorca może odstąpić od podanych kwot i odsetek na korzyść konsumenta.
  5. We współpracy z Bank Klarna AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja, przedsiębiorca oferuje płatność za pośrednictwem faktury jako metodę płatności. Termin płatności wynosi 14 dni od daty wysyłki towaru lub biletów/dostępności usługi. Płatności należy dokonać na konto Klarna. Należy pamiętać, że faktura jest dostępna wyłącznie dla konsumentów i aby z niej korzystać, wymagana jest pozytywna ocena kredytowa. Pełne zasady i warunki można znaleźć tutaj. Sklep internetowy pobiera prowizję w wysokości 0,- EUR za zakupy za pomocą faktury. Klarna weryfikuje i ocenia dane dostarczone przez konsumenta i w przypadku uzasadnionego interesu dokonuje wymiany danych z innymi firmami i agencjami oceny kredytowej. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych, jak opisano w Oświadczeniu o ochronie prywatności firmy Klarna.

 

Artykuł 16 - Procedura reklamacyjna

  1. Przedsiębiorca udostępnia procedurę reklamacyjną, która została odpowiednio zakomunikowana, i rozpatrzy reklamację zgodnie z niniejszą procedurą.
  2. Konsument, który stwierdził uchybienia w realizacji umowy, ma obowiązek niezwłocznie poinformować przedsiębiorcę o wszelkich reklamacjach, przekazując ich pełny i jasny opis.
  3. Przedsiębiorca odpowie na zgłoszone reklamacje w terminie 14 dni, liczonym od dnia ich otrzymania. Jeżeli przewiduje się, że rozpatrzenie reklamacji będzie wymagało więcej czasu, przedsiębiorca udzieli odpowiedzi w ciągu 14 dni, potwierdzając jej otrzymanie i wskazując, kiedy konsument może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.
  4. Konsument powinien dać przedsiębiorcy co najmniej 4 tygodnie na rozwiązanie reklamacji w drodze wspólnych konsultacji. Po upływie tego okresu reklamacja staje się sporem, który podlega procedurze rozwiązywania sporów.
  5. Konsumenci mieszkający w Unii Europejskiej, Liechtensteinie, Norwegii lub Islandii mogą zgłaszać spory do organu rozstrzygającego spory, którym jest europejska platforma internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich (ODR), https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  6. Przedsiębiorca może dobrowolnie uczestniczyć w rozstrzygnięciu sporu za pośrednictwem organu rozstrzygającego spory, takiego jak ODR, ale nie ma takiego obowiązku.

 

Artykuł 17 - Spory

  1. Umowy zawarte pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, które podlegają niniejszym ogólnym zasadom i warunkom, podlegają wyłącznie prawu niderlandzkiemu.
  2. O ile obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, wszelkie spory mogące wyniknąć z umowy będą rozstrzygane przez właściwy sąd holenderski, w którego okręgu ma siedzibę przedsiębiorca.
  3. Jeżeli którekolwiek postanowienie niniejszych ogólnych zasad i warunków okaże się nieważne, nie będzie to miało wpływu na ważność całości ogólnych zasad i warunków. W takim przypadku strony przyjmą nowe postanowienie(-a), które je zastąpią i które będą odzwierciedlać intencję pierwotnego postanowienia, w takim stopniu, w jakim będzie to prawnie możliwe.

 

Artykuł 18 - Dodatkowe lub inne postanowienia

  1. Jeżeli konsument posiada narty i wiązania montowane przez przedsiębiorcę, zostaną one zamontowane na podeszwie buta. Przedsiębiorca dokonuje sprzedaży wyłącznie na podstawie informacji dostarczonych przez konsumenta. Wiązania narciarskie nie są dostosowane do indywidualnych potrzeb i butów narciarskich konsumenta, ponieważ przedsiębiorca nie dysponuje określonymi butami narciarskimi, co pozwoliłoby na dokonanie precyzyjnej regulacji. Narty nie są zatem gotowe do użycia. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowe dostosowanie wiązania.
  2. Wiązania narciarskie nie są dostosowane do indywidualnych potrzeb i butów narciarskich. W rezultacie wiązanie narciarskie nie jest jeszcze gotowe do użycia. Wiązania typu ski plus nie są gotowe do użycia do momentu oficjalnego dopasowania ich do butów narciarskich, w których będą używane.
  3. Przedsiębiorca dokłada wszelkich starań, aby dostarczyć konsumentowi wszelkich niezbędnych informacji dotyczących importu towarów. Nie ponosi jednak odpowiedzialności za prawidłowe dokonanie importu przez konsumenta i jakiekolwiek związane z tym koszty.
  4. Jeśli produkty dostarczane są przez przedsiębiorcę do krajów spoza Unii Europejskiej bez podatku VAT, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za koszty importu, cła i przetwarzania w kraju dostawy.

Artykuł 19 – Odpowiedzialność

  1. Przedsiębiorca odpowiada wyłącznie za szkody bezpośrednie, powstałe z jego winy. Przez szkodę bezpośrednią rozumie się:
    a. uzasadnione koszty ustalenia przyczyny i rozmiaru szkody
    b. uzasadnione koszty konieczne do przywrócenia wykonania umowy przez przedsiębiorcę w rozsądnym czasie i w kraju dostawy.
    c. uzasadnione koszty poniesione w celu zapobiegnięcia szkodzie lub jej ograniczeniu, o ile konsument wykaże, że koszty te doprowadziły do ograniczenia bezpośredniej szkody, o której mowa w niniejszych ogólnych zasadach i warunkach.
  2. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody inne niż wyżej wymienione, takie jak szkody pośrednie, w tym szkody następcze, takie jak koszty wynajmu produktów zastępczych, koszty podróży, koszty wakacji, utraty dochodu lub zysku.
  3. Przedsiębiorca nie może nigdy ponosić odpowiedzialności w kwocie wyższej niż pierwotna wartość zamówienia, którego dotyczy roszczenie.

 

 

Załącznik I – Wzór formularza odstąpienia od umowy

Wzór formularza odstąpienia od umowy

 

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

- Adresat:
Snowcountry

Astronaut 10

3824 MJ Amersfoort

Holandia
           
            helpdesk@snowcountry.pl

 

- Niniejszym informuję/informujemy, że w związku z naszą umową dotyczącą

sprzedaży następujących produktów: [opis produktu]*


dostawy następujących treści cyfrowych: [opis treści cyfrowych]*


dostawy następującej usługi: [opis usługi]*

 

korzystam/korzystamy z prawa do odstąpienia od umowy.

 

 

- Zamówiono dnia*/otrzymano dnia* [data zamówienia usług lub dostawy produktu]


- [Imię i nazwisko konsumenta(-ów)]


- [Adres konsumenta(-ów)]





- [Podpis konsumenta(-ów)] (wyłącznie w przypadku, gdy formularz jest przesyłany w wersji papierowej)





- [Data]

 

 

*Jeśli jest to konieczne, należy usunąć lub uzupełnić informacje.